3000890503 |
Entendre i atendre a l'alumnat amb dificultats de regulació de la conducta |
2019-2020 |
Seminari. Educació Primària |
|
|
|
5/2/2020 - 1/4/2020 (20 hores) de 17:00h a 20:00h |
|
CRP del Baix Llobregat V |
|
Almogàvers s/n (Cornellà de Llobregat)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
ST al Baix Llobregat
|
| |
|
|
| |
Accessos |
Veure plànol
|
Inscripció |
09/01/2020 - 19/01/2020 |
|
|
Descripció i Metodologia: |
El Seminari té per finalitat compartir i mancomunar la manera d’entendre i atendre l’alumnat que presenta necessitats educatives associades a dificultats de regulació de la conducta en el marc del grup classe i del centre. El seminari es proposa com un espai de participació per a la reflexió sobre la pròpia pràctica educativa i psicopedagògica. En aquest proces de reflexió conjunta és fonamental repensar la funciò social i socialitzadora de l’ Escola per tal de promoure ccoherència i cohesió entre la resposta educativa adreçada al grup de la classe i la resposta personalitzada que s’adreça a l’alumnat que presenta necessitats educatives associades a les dificultats de regulació de la conducta. Les mesures i suports universals i addicionals s’han de materialitzar en aquesta dialèctica.
|
| |
Objectius |
-Conèixer i valorar la importància dels contextos de desenvolupament per oferir oportunitats i experiències que promoguin aprendre en un context de regulació interpersonal.
- Comprendre com les característiques de l’època actual obstaculitzen les capacitats de postergar, simbolitzar i cooperar: condicions bàsiques per promoure la regulació de l’aprenentatge.
- Organitzar el context de l’aula per promoure la regulació de l’aprenentatge personal entre d’altres i amb d’altres.
- Concebre el grup de la classe com un entorn protector de la capacitat de regulació interpersonal i personal.
- Impulsar i generar contextos personals i col·lectius per a que l’alumne amb dificultats de regulació del comportament posseeixi un lloc de valor en el grup així com proporcionar els mitjans per tal que pugui ocupar-lo.
|
| |
Continguts |
1.Desenvolupament i Educació.
2.El context de complexitat de l’educació i els seus efectes en les relacions educatives.
3.La regulació en el marc del grup classe.
4.Les dificultats de regulació del comportament de l'alumne.
|
| |
Formador/a |
Enric Bolea
|
| |
Avaluació |
- Assistència a un mínim del 80% de les hores presencials de la formació.
- Tenir una avaluació positiva de les activitats de participació i de les tasques encomanades.
|
| |
Requisits de certificació |
- Assistència a un mínim del 80% de les hores presencials de la formació.
- Tenir una avaluació positiva de les activitats de participació i de les tasques encomanades.
|
| |
Persones destinatàries |
Mestres d'Ed. Primària dels ST Baix Llobregat, Psicopedagogs d'EAP
|
| |
E-mail |
dtbaix@xtec.cat
|
| |
|
|
Calendari |
Sessió 1 |
dimecres |
05/02/2020 |
1700 |
2000 |
Sessió 2 |
dimecres |
19/02/2020 |
1700 |
2000 |
Sessió 3 |
dimecres |
04/03/2020 |
1700 |
2000 |
Sessió 4 |
dimecres |
18/03/2020 |
1700 |
2000 |
Sessió 5 |
dimecres |
01/04/2020 |
1700 |
2000 |
|
| |