Més informació [ Llista d'activitats | Detall d'activitat

 
3000890503   Entendre i atendre a l'alumnat amb dificultats de regulació de la conducta
2019-2020   Seminari. Educació Primària
  
   5/2/2020 - 1/4/2020 (20 hores) de 17:00h a 20:00h
   CRP del Baix Llobregat V
   Almogàvers s/n (Cornellà de Llobregat) 
  
Format   Presencial
Organització   ST al Baix Llobregat
  
  
  
Accessos   Veure plànol
Inscripció   09/01/2020 - 19/01/2020
  
Descripció i   Metodologia:   El Seminari té per finalitat compartir i mancomunar la manera d’entendre i atendre l’alumnat que presenta necessitats educatives associades a dificultats de regulació de la conducta en el marc del grup classe i del centre. El seminari es proposa com un espai de participació per a la reflexió sobre la pròpia pràctica educativa i psicopedagògica. En aquest proces de reflexió conjunta és fonamental repensar la funciò social i socialitzadora de l’ Escola per tal de promoure ccoherència i cohesió entre la resposta educativa adreçada al grup de la classe i la resposta personalitzada que s’adreça a l’alumnat que presenta necessitats educatives associades a les dificultats de regulació de la conducta. Les mesures i suports universals i addicionals s’han de materialitzar en aquesta dialèctica.
  
Objectius   -Conèixer i valorar la importància dels contextos de desenvolupament per oferir oportunitats i experiències que promoguin aprendre en un context de regulació interpersonal.
- Comprendre com les característiques de l’època actual obstaculitzen les capacitats de postergar, simbolitzar i cooperar: condicions bàsiques per promoure la regulació de l’aprenentatge.
- Organitzar el context de l’aula per promoure la regulació de l’aprenentatge personal entre d’altres i amb d’altres.
- Concebre el grup de la classe com un entorn protector de la capacitat de regulació interpersonal i personal.
- Impulsar i generar contextos personals i col·lectius per a que l’alumne amb dificultats de regulació del comportament posseeixi un lloc de valor en el grup així com proporcionar els mitjans per tal que pugui ocupar-lo.
  
Continguts   1.Desenvolupament i Educació.
2.El context de complexitat de l’educació i els seus efectes en les relacions educatives.
3.La regulació en el marc del grup classe.
4.Les dificultats de regulació del comportament de l'alumne.
  
Formador/a   Enric Bolea
  
Avaluació   - Assistència a un mínim del 80% de les hores presencials de la formació.
- Tenir una avaluació positiva de les activitats de participació i de les tasques encomanades.
  
Requisits de  certificació   - Assistència a un mínim del 80% de les hores presencials de la formació.
- Tenir una avaluació positiva de les activitats de participació i de les tasques encomanades.
  
Persones  destinatàries   Mestres d'Ed. Primària dels ST Baix Llobregat, Psicopedagogs d'EAP
  
E-mail   dtbaix@xtec.cat
  
  
Calendari  
 Sessió 1   dimecres   05/02/2020   1700   2000 
 Sessió 2   dimecres   19/02/2020   1700   2000 
 Sessió 3   dimecres   04/03/2020   1700   2000 
 Sessió 4   dimecres   18/03/2020   1700   2000 
 Sessió 5   dimecres   01/04/2020   1700   2000 
  


Generalitat de Catalunya
Departament d'Educació
Pla de formació permanent